Friday, April 22, 2011

Penjual Roti

Penjual roti kat Malaysia, dr dulu sampai sekarang macam tuh jgk.bezanya dulu roti yang dijual tuh sikit..sekarang dah melampau2 lak banyaknye(sebab kilang roti dah bercambah), sampai tak nampak mamak yang bawak motor tuh..nampak dari jauh macam roti bergerak je.heee biase nya dulu selalu lah mamak roti nih datang lalu depan umah sambil hon2. tapi aku tak beli pon, sebab aku tunggu abang jual aiskrim je.time panas2 pekena aiskrim 30sen dlu kan.pergh terbaik. okey balik kepada cerita asal nye,aku ngan kawan2 beli lah roti dari penjual roti nih semalam..then terdetik nak update belog pasal ni. jom kite tgk gambar dulu..

 bukan sahaja jual roti, jual jajan juge.sumbat asal boleh je
 my frens borong roti
 nono teruja dengan roti ke atau mamak jual roti ni?haha

 pelbagai jenis roti..yang roti krim tengah tuh oldskool babe, takde jual kat kedai
kalau nak kene beli kat ats motor nih je


so, aku saje2 lah carik penjual roti seluruh negara nih kan..diorang ade jugak ke penjual roti atas motor macam kita ni.so hasil dari teman baik aku, google. aku dapat lah jumpe beberapa gambar penjual roti sekitar luar  negara 

 Penjual roti sekitar Indonesia
 penjual roti arab
 penjual roti dekat indonesia jugak 

 penjual roti Bangladesh
 Penjual roti di Delhi
 Penjual roti di Jakarta

 Penjual roti Indonesia jugak


Haa..macam2 gaya kan orang jual roti. setelah diteliti kan, penjual roti kat Malaysia paling beruntung sekali sebab diorang jual roti atas motor nak dibandingkan negara lain. maybe one day diorang leh jual roti atas lori pick up lak kan..who knows right.

so jom lah kite sama2 beli roti dari diorg nih sebagai tanda sokongan atas usaha dan titik peluh diorang mencarik sesuap nasik. and kita perlu rase bersyukur sebab kita tak perlu susah payah macam ni berpanas, berhujan untuk carik rezeki. Penjual roti nih berjasa tau dengan kita semua bila kita malas nak berjalan kaki ke kedai semata2 beli roti (sebab duit dalam tabung pon ade 2ringgit cukup2 beli roti) wat alas perot kan :')

tak luput dek arus zaman ;)

4 comments:

lantaikehidupan said...

AKU SUKE ENTRY KALI INI!!!
SUSAH KOWT NAK CARI PENJUAL ROTI NAIK MOTOR TERUTAMA KAT SHAH ALAM NI!
salute!!!!

apik pehe said...

hehe..apik x pernah lg merasa beli roti melalui penjual bermotor..hehe

Imeldot said...

yeke..lorh.rugi2.lpas nih cube okey. ;)

apik pehe said...

hahaha..xleh nk cuba..sbb xder pon penjual camtu kt klate..hehe